De bouwstenen van gastvrijheid
Facilitaire medewerkers zijn vaak de stille kracht achter een gastvrije omgeving. Van schoonmaak tot receptie en van beveiliging tot catering: zij zorgen ervoor dat alles klopt en dat bezoekers, gasten en medewerkers zich prettig en welkom voelen. FC Gastvrijheid ziet drie bouwstenen die in deze sector essentieel zijn:
Onze aanpak
-
Medewerkers als visitekaartje – de eerste en laatste indruk van een organisatie wordt vaak bepaald door facilitaire professionals. Hun houding en uitstraling maken het verschil.
-
Een cultuur van samenwerking – gastvrijheid wordt sterker als alle schakels in de facilitaire keten op elkaar aansluiten en dezelfde waarden uitdragen.
-
Structurele ontwikkeling – door te meten, inspireren en trainen zorgen we dat gastvrijheid geen eenmalige actie is, maar een doorlopend proces.
Onze klanten in facilities.

Resultaten: wat levert het op?
Door gastvrijheid te verankeren in facilitaire diensten vergroot je de beleving van bezoekers, klanten én medewerkers. Dat levert op:
-
Een sterke eerste indruk die vertrouwen wekt en positiviteit uitstraalt.
-
Hogere tevredenheid bij opdrachtgevers, gasten en interne gebruikers.
-
Trots en betrokkenheid bij facilitaire medewerkers, die zich gewaardeerd voelen in hun rol.
-
Een onderscheidend imago voor jouw organisatie binnen de facilitaire sector.
Of het nu gaat om schoonmaakbedrijven, cateraars of beveiligingsdiensten: met FC Gastvrijheid versterk je de zichtbare én onzichtbare momenten die samen een gastvrije omgeving creëren.
Schiphol
”Mag ik even een dik compliment geven aan jullie allemaal? Wat zijn jullie flexibel en wat wordt er fijn en snel geschakeld binnen het team. Voor jullie misschien vanzelfsprekend, maar dit kom je echt niet vaak tegen bij andere trainingsleveranciers of organisaties. Mooi om te zien!”
Lucie van Motman, Vakbekwaamheid Coördinator DDO